Næste udsendelse: 20:35 Grøn, Grønnere, Bornholm - Kan jeg egentlig gøre noget? (G)

TV i dag

  • 19:45Sprogblomster (G)Gæt med om bornholmske ord. Se med, når Joakim Lind Tranberg endnu en gang forsøger at holde panelet i kort snor.
  • 20:35Grøn, Grønnere, Bornholm - Kan jeg egentlig gøre noget? (G)Det er let at blive fuldstændig rundtosset, hvis man begynder at lytte til alle de råd og formaninger, der efterhånden suser om ørene på os for at gøre os mere klimavenlige. For hvad er egentlig op og ned i det hele? Kan det passe at de røde bøffer er meget værre end benzinbilen, og når vi nu bor på Bright Green Island, har politikerne så ikke allerede løst det meste af problemet? Dét og meget mere bliver vi klogere på i selskab med to bornholmske test-familier og en ekspert i programserien Grøn, Grønnere, Bornholm.
  • 21:03Vejret i morgen (G)
  • 21:05Stafetten - Maria Millan Enevoldsen (G)Maria Millan Enevoldsen er efter 17 år på Sjælland flyttet tilbage til Bornholm sammen med sin mand. Hun arbejder som spirituel rådgiver for virksomheder og private og laver events og spirituelle retreats.
  • 21:30Silles Hus - dekorativ brændestabelIndretningsarkitekten er klar med den endelige indretning af det lille badeværelse, men bliver udfordret da hun skal sætte spejlet op. Jesper Corfitzen saver brænde og stabler det dekorativt, men han er også klar med tips om stiklinger, beskæring af figenplanten og når også at montere de rigtige hjul til pallebriksen. Og så er får Sille også resultatet af den store radonmåling.
  • 22:0019.30Nyheder (G)
  • 22:14Vejret i morgen (G)
  • 22:15Sprogblomster (G)Gæt med om bornholmske ord. Se med, når Joakim Lind Tranberg endnu en gang forsøger at holde panelet i kort snor.
  • 23:10Grøn, Grønnere, Bornholm - Kan jeg egentlig gøre noget? (G)Det er let at blive fuldstændig rundtosset, hvis man begynder at lytte til alle de råd og formaninger, der efterhånden suser om ørene på os for at gøre os mere klimavenlige. For hvad er egentlig op og ned i det hele? Kan det passe at de røde bøffer er meget værre end benzinbilen, og når vi nu bor på Bright Green Island, har politikerne så ikke allerede løst det meste af problemet? Dét og meget mere bliver vi klogere på i selskab med to bornholmske test-familier og en ekspert i programserien Grøn, Grønnere, Bornholm.
  • 23:35Silles Hus - dekorativ brændestabel (G)Indretningsarkitekten er klar med den endelige indretning af det lille badeværelse, men bliver udfordret da hun skal sætte spejlet op. Jesper Corfitzen saver brænde og stabler det dekorativt, men han er også klar med tips om stiklinger, beskæring af figenplanten og når også at montere de rigtige hjul til pallebriksen. Og så er får Sille også resultatet af den store radonmåling.
  • 00:0519.30Nyheder (G)
  • 00:20Travløb i Almindingen - Sæsonfinale - Thors Mindeløb (G)Direkte transmission fra dagens løb på verdens mindste travbane, som ligger midt i Almindingen.
  • 03:55Vild Med Dyr - Igler (G)Det bliver en bloddryppende oplevelse i AQUA i Silkeborg. Anna Louise Tranæs Didriksen skal bides af et sjældent dyr fra den danske natur. Et dyr der den dag i dag stadig bliver brugt til behandling af sår.
  • 04:30Nationalpark Thy (36:52) (G)Naturprogram fra Nationalpark Thy
  • 05:00Fra lade til landevej - Mekanik med blød hånd (8:12) (G)Den gamle Ford Taunus begynder mere og mere at ligne den bil, Ole havde i tankerne. I dette afsnit monteres flere større dele på bilen. Det sker ikke altid på den korrekte facon, men så er det godt at Ole har en blød hånd.

BAT er bedst til kundeservice

Forbrugerrådet Tænk har undersøgt trafikselskabernes kundeservice og har kåret BAT til uofficielle danmarksmestre.
Passagerer er gået undercover for at teste 14 trafikselskabers kundeservice på web og telefon. Flixbus har klarer sig bedst online, men ifølge passagerne har BAT den bedste kundeservice.

BAT vinder prisen, fordi de håndterer opkald, service og afslutning af sagen bedre end de andre trafikselskaber.

Ifølge Anja Philip, der er formand i Forbrugerrådet Tænk er prisen i særlig grad lavet for at hylde medarbejderne.

- Kundeservicepriserne er lavet for at hylde de gode eksempler og inspirere til endnu bedre service i den kollektive transport. Der kan nemlig være en tendens til at fremhæve alle de negative ting, når snakken falder på den kollektive transport, men der sidder medarbejdere, der hver dag knokler for at yde en god kundeservice over for passagererne. Og de skal hyldes, siger Anja Philip, der er formand i Forbrugerrådet Tænk.

BATs medarbejdere får også ros af Forbrugerrådet Tænk og bliver beskrevet som imødekommende, vidende samt hurtige og dygtige til at få sendt passagerne videre.

Aktuelle programmer på Play