Molslinjen: Bod er ikke helt rimelig

Den bod Molslinjen i mandags fik pålagt på grund af utilfredse kunder er ikke helt retfærdig skriver rederiet i sit svar til Transportministeriet.
I mandags fik Molslinjen én bod på 101.291,10 kr. af Transportministeriet, fordi redriet ikke lever op til de krav, der er på sejladsen med Bornholmslinjen. Boden er udregnet på baggrund af brugerundersøgelser ombord på færgerne i løbet af sommeren.

Rederiet konkluderer selv, at de lave karakterer man har fået i sommerens brugerundersøgelser gælder den taxfree shop eller kiosk.

Molslinjen påpeger nu i sit svar til Transportministeriet, at der ikke er krav om taxfree salg ombord.

Således skriver Molslinjen i sit svar til Transportministeriet, at rederiet ikke finder det rimeligt at et mindre udvalg af spiritus og cigaretter i forhold til tidligere skal udløse bodsbetaling.

Udover at Molslinjen ikke er enige i fortolkningen af aftalen omkring taxfree handel, så understreger rederiet at det er vigtigt at kunderne er tilfredse med sejladsen på Bornholm.

"Vi skal handle kontant, når vi i den seneste måling kan konstatere, at passagererne er utilfredse med visse dele af færgebetjeningen."

Skrivelsen til Transportministeriet er underskrevet af økonomidirektør Poul Jacobsen.